Prodejna BRNO

Navštivte stránky naší
kamenné pobočky

FITNESS & WELLNESS SHOP BRNO

Do prodejny»
Logo

Prodejna PLZEŇ

Navštivte stránky naší
kamenné pobočky

FITNESS & WELLNESS SHOP PLZEŇ

Do prodejny»
Logo

Aktuality / Články


Koupí si nás všechny globální korporace?

28.04.2016

bannerN21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Že fast-foody a řetězce velkých diskontních prodejen patří do kategorie značek vlastněných nebo zainteresovaných v rámci velkých nadnárodních investičních fondů s miliardovým investičním kapitálem asi nikoho nepřekvapí. Překvapením naopak může být, že do stejné kategorie náleží i některé značky sportovní výživy jako např. MYPROTEIN, PROTEIN WORKS nebo PhD. Jinými slovy řečeno to znamená, že trend diskontních značek určených pro masy zákazníků prostupuje v současné době i oblast sportovní výživy.

Mechanizmus těchto investičních vztahů je přes svoji prvotní nepřehlednost obvykle poměrně jednoduchý. Příklad jedné z variant: na počátku stojí investor, tedy globální investiční fond A vlastnící investiční společnost B. Tato společnost B je významným sponzorem dalšího investičního fondu C, který má následně významné investice v dané značce nebo společnosti D.

Pokud použijeme jako příklad uvedené značky sportovní výživy PROTEIN WORKS nebo PhD, je majitelem obou subjektů investiční fond B&B Investment Parners, jehož hlavním sponzorem je farmaceutická nadnárodní korporace Walgreens Boots Aliance patřící svou velikostí mezi takové hráče jako je např. Monsanto. Walgreens Boots Aliance patří následně do portfolia amerického globálního investičního fondu KKR s miliardovým kapitálem v USD.

Obdobou je značka sportovní výživy MYPROTEIN náležící do portfolia značek společnosti The Hut Group, kde má svůj významný podíl opět výše zmíněný americký investiční fond KKR, dále např. bývalý dlouholetý generální ředitel společnosti Tesco nebo americký globální investiční fond Black Rock.

Co to všechno znamená?

Ve své podstatě tato skutečnost neznamená pro našeho zákazníka nic podstatného. Z daného stavu lze samozřejmě logicky vyvodit, že každý druh zboží má svého kupce – výše uvedené značky jsou určeny svým zaměřením především pro masivní internetový obchod a tzv.promoakce. A je pak jen otázkou času, kdy se tento typ zboží objeví i v nabídce supermarketů, diskontů a obchodních řetězců, kam bez jakékoliv nadsázky a zcela logicky také náleží.


Text: Redakce eFIA.cz